Gamification
Serieuze dingen leuker maken
Gamification: door serieuze(re) inhoud aantrekkelijk te presenteren en een “game-element” toe te voegen, ontstaat er veel meer interesse en acceptatie.
Door het dagelijkse bombardement van informatie en computerwerk zijn mensen redelijk snel digitaal-vermoeid.
Veel van de informatiesystemen die mensen moeten gebruiken zijn wel goed, maar erg plat en onaantrekkelijk.
Voeg je aan dezelfde inhoud een aantrekkelijke visuele aanpak toe en weet je ook nog een spel-format, liefst met een competitie element toe te voegen, maakt dat een wereld van verschil……
Arnold
van
den
Herik
Voorbeelden
Awareness
Rondom een thema: Security, Inburgering of bijvoorbeeld Autisme, bouw je een informatieve game die inzicht geeft en beter leert omgaan met het thema.
Scenario trainer
Door scenario's visueel, interactief en in teamverband te "gamificeren" krijg je een enorme impuls op de bereidheid bezig te zijn met de inhoud.
DigiGids
Met de huidige techniek is het rondleiden door een bedrijf of gemeente te maken die de weg wijst, informatie geeft en die dit eventueel combineert met een quiz.